Alla inlägg under december 2008

Av vilma alvebro - 30 december 2008 22:09

Nyss varit o handlat,bara två påsar men det är mkt att kånka om dom är svin tung och man har en hund i koppel;-P 

Nu ligger ja o lucky i soffan o ser på Miss USA...sen är det miss Universum..dom är riktigt fina i deras glittriga klänningar.


Har inga planer inför imorgon änn,får se om jag och Martin går ut elr vad vi hittar på,har iaf köpt skumpa å god mat som ja tänkte vi kunde äta:-)sen får man väl se hur det blir med bubben,vill inte lämna han själv med alla smällare här i stan.Vet inte hur han reagerar..

mysigt blir det iaf eftersom jag får spendera kvällen med min stora kärlek:-)


Trevligt nyår!Puss

Av vilma alvebro - 28 december 2008 21:09

Har ägnat tankarna på annat dom senaste dagarna,mycket hos min älskade och hans nära o kära som även är nära o kära till mig!


Nu har jag iaf nyss pratat klart med ewe i telefon,en timme.Var där idag och hjälpte henne flytta o städa men det hann inte bli så mycket prat då såklart.Nu har jag tänt ljus satt på musik och håller på städar rummet:-)Såå mysigt,bara jag och lucky hemma så ska väll snart ta en promenix med han sen blir det en skön dusch,tänkte nämligen skrubba ren lillgrisen på samma gång;-)..sen ska de verkligen bli skönt att krypa ner,med en mjuk vovvsing o min snygging såklart;-)


Puss och sov sött!

Av vilma alvebro - 24 december 2008 15:05

Bubben fick julklapp han också av lilla syster,han slet upp det på 1 sekund och mummsa i sig;-)så roligt för han..har lagt ut lite bilder på bilddagboken..Ska iväg och äta julmat hos leo om ett tag,senare blir det väl bara myskväll!

Trevlig julafton

Av vilma alvebro - 21 december 2008 17:50

Barnvakt åt lillprinsen min idag:-)vi har tänt lite ljus nu o myser medans vi väntar på mammsen.senare ska ja väl traska hem till mina egna små prinsar...

Jul om 3 dar.det känns inge bra men vi får väl se vad som händer.om jag lyckas hitta den inre friden eller inte hehe..




Och nu när det är offentligt vill jag Gratulera en av mina allra bästa vänner Madeleine som är gravid!!:-D

Av vilma alvebro - 20 december 2008 22:43

Igår var jag förbi hos Leo på kvällen där det var födelsedagsfest för Cilla som fyllde 18 i torsdags och även tog körkortet igår!:-Dså roligt för dig gumman.Var där o drack lite vin men när dom skulle på krogen gick jag hem,var inte allt för pigg för jag börjar bli sjuk.Idag har jag bara legat och varit jätte hängig faktiskt.



 

Och med lilla älsklings Lucky är det inte heller allt för bra:-/han måste ha klivit på en glasbit elr liknande vasst häromkvällen då vi var ute för de vart blodavtryck när vi kom in.Så var de en djup reva genom trampdynan och ut under tassen.Såg så hemskt ut vart verkligen ledsen:'(men vi har kollat upp de nu o pratat med lite hund-folk så nu känns det bättre.Har lagt på antibakteriell salva och lindat bandage..För dom syr ju inte i trampdynor så det enda vi kan göra är ju att fortsätta tvätta noga och hoppas på att det läker.Det brukar ta några veckor så ska ut på arken imorgon och köpa en liten toffla typ som han ska gå i ute.Känns så jobbigt om han har ont men man blir ju överkänslig,lilltassen min..



 


Nu ska jag faktiskt gå och göra iordning ett mysigt bad med tända ljus och bubbler så förkylningen kanske vill ge med sig lite.Trevlig lördag kväll!

Av vilma alvebro - 18 december 2008 15:31

Tänkte igentligen skriva ett helt annat inlägg idag,om lycka och positivitet..Men den här videon som ja klicka fram fick mig på HELT andra tankar...Ussh så hemsk...att dom flår djuren levande..och med dom orden behöver jag väl knappast varna känsliga ögon.det här är VERKLIGHETEN


Sen tog mig en närmare eftertanke,och tänk alla jackor med äkta päls,hur fint det änn är...men om det går till på detta sätt vill jag tänka om!

Nu ska iaf jag vara djurvän och springa ut med min lille bäbis,han som har den underbaraste ägaren som finns.Älskar er

...Och Jenny gumman,mitt hjärta är med dig!




---

Av vilma alvebro - 17 december 2008 18:58

Igår sprang jag in på china market här bredvid o köpte sushi ris..så nu ska man anta sig den utmaningen nån dag framöver;-)så synd att dom enda jag kan bjuda när man väl slår på stort blir väll familjen,som iaf tycker om sushi...


Gjort lite allt möjligt idag,nu har jag iaf lillgumman tills cattis slutar.Har slängt i en maskin och tagit en dusch.Vilja hoppade såklart i men det är som vanligt:-Pväntar på maskinen nu sen ska jag bege mig till lite myskväll;-)

Puss

Av vilma alvebro - 15 december 2008 23:30

har sladden kommit:-Dinte fatt ja fick vänta så länge men skönt ändå.

har ewe(babbel-mamman) i telefon hahah skrattar ihjäl mig har aldrig hört hon pratat såhär fooort hahaha det är overkligt..


Idag har jag storstädat,skönt!!har bara typ 3 tvättsäckar kvar nu också sen är allt rent så man får ordning på det.Möblerade om idag igen,nu vart det jätte fint:-)ser ut som ett riktigt sammanhängande rum.ska åka på ikea o leta ett soffbord med så blir de perfekt.en matta också för det är så kallt i rummet..


mer idag har jag kollat ut en ny snowboard jacka som ja fick av pappsen i julklapp:-)hittade en jätte fin så får se när den ska invigas,hehe..nu ska ja krypa ner o kolla klart på prison break,ligger vaken hela nätterna för det är sååå spännande i första säsongen!!jaja gotta goooo.

Sov sött

Ovido - Quiz & Flashcards